onsdag 21 december 2016

Senaste fynden!

Jag håller på att fynda lite och komplettera lite bland jiggar mm och det har gått bra i vissa billiga affärer som Jula, Dollar Store, ÖoB och Biltema... Let´s face it, spinnfiske är inte den största av mina hobbys och det behöver inte kosta skjortan för att fiska lite med haspel och drag ... och vi sätter ändå grejerna vid bottennapp för eller senare ....
Cree Led Headlights.
Jag hittade denna extremt kraftiga pannlampa på Dollar Store och den lyser upp till 200 meter och har tre inställningar: fullt flås på lyset, 50 % av lyset, vilket är lagom för att håva fisk, pula med knutar mm och sen har den en blinkande funktion, allt för 150 kronor och den kommer med tre AAA- batterier, helt klart en superlampa för det priset!
Twin Tails.
Jiggfiske är kul, när man väl hittar dem randiga rovriddarna och även tröga gäddor mm, kan luras på dessa gummidjur och bland de bästa är det dessa Twin Tails, enligt min mening.
Single Tails.
Single Tails är också bra, men jag föredrar dubbelstjärtade jiggar, men kompletterade lite, så man har båda typer, sen bestämmer fisken vad de vill ha...
Skulls!
Utvecklingen på jiggskallar går framåt, det är inte så länge tillbaka i tiden , var vi bara hade runda huvuden, nu finns det massor av former på jigghuvuden och vilka som är bäst hat jag ingen aning om än, men jag hör av mig.
Limma dina jiggar innan fisket!
Limma fast jiggkroppen med en liten droppe superlim och du slipper att rätta till kroppen efter varje Abborre eller annan fisk som gillar dessa beten.

Jag har en liten idé i huvudet kring jiggfiske, en metod som jag tror kommer att ge bra resultat under fiske i väldigt kallt vatten och när fisken är trög och man behöver fiska väldigt sakta.
Jag ska testa lite nu var isen bröt upp och jag kan kasta lite och sen återkommer jag med denna idé till er, så håll ögonen öppna!
Fyndet för 250 kronor!
På Dollar Store hittade jag ett fint lite Shimano Exage 270 Ml 9 fot och med en kastvikt: 7 - 21 gram och det blir nog passande för lite jiggfiske mm.

Jag fick spöet för endast 250 kronor och det är det definitivt värd, Fuji Sic - rings, dock enbenta, så man får vara lite varsam med spöet, men det väger ingenting och känns bra.
Bra balans med Abu`s Stamina 2000 STM-rulle.
Jag har monterad min gamla Staminarulle på det nya spöet, lagt på en 0,20 mm lina och det blev en väldig bra balans i detta kit, som snart ska ut på premiärturen i mellandagarna, vart det blir vet jag inte riktigt än. Ha det super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.