onsdag 14 december 2016

Lite smått och gott bland Outdoorgrejer!

Jag tar med lite bra - att - ha - grejer i dagens inlägg, saker som kan vara viktiga i vår hobby som fiskaren eller för dem som bara håller till i naturen på ett eller annat sätt. Användningsområden är många och jag tänker bara visa er vad som går att skaffa för en billig peng.
Fritidsyxa från Engelsons.
Denna lilla 22 cm långa yxa är bra att ha bland sina grejer, den väger 500 gram och är riktig bra, priset är 99 kronor.
Väldig händig såg.
Jag garvade när jag fick se den, men den klarar sina uppgifter galant och mer kan man inte kräva för den ringa summan.
Paketet med artikelnummer.

Bra eggskydd av gummi.

Man bör slipa Yxan innan användning, den är lite ovass.

Engelsons Vikbara såg.
Denna såg har klinga i härdat stål och den har ett bra bett i virket, kan jag säga, en otrolig smidig såg att ha med sig.
23 cm hopfälld.

40 cm totallängd.

Så nära stammen som möjligt ska du såga.

Låsningen för klingan.
Jag är riktigt nöjd med denna såg, det finns alltid den där grenen som är i vägen eller annat som behövas sågas när man är ute och denna löser det mesta. priset är endast 49 kronor och det är den verkligen värt.
Euro-hunt cammo tejp.
10 meter per rulle och bredden är 5 cm. En kraftig ochg stark vävtejp i camoflagegrön färg och priset per rulle hos Engelsons är 49 kronor.
Tejp och min stalkerbucket.
Samma tejp jag har på min stalkerbucket och den hinken får stå ut med mycket, bl a buskar och snår som den dras genom under mina sök efter fisk och tejpen klara detta galant.
Hopfällbara muggar.
Kommer inte ihåg vart jag köpte dessa muggar, men de finns lite överallt och priset är det samma: 29 kronor styck. Står bra, syns bra och tar ingen plats i utrustningen, det blir med andra ord inte bättre.
Neoprenhandskar.
Jag hittade dessa på Dollar Store för 40 kronor och de är sköna och varma, samt har ett ovanligt bra grepp på de flesta saker vi, som fiskare och jägare kommer i närheten av.
Supergrip!
Gummirerad insida med små gummiknoppar ger bra grepp, samtidigt är dessa handskar tunna och det känns nästa som den vanliga handen, superfina gloves till ett bra pris.
Kardborrelåsning.
Handskarna sitter tight, men inte så det stör dig och en kardborrelåsning gör att handsken är enkel att ta av och på och det är ovanligt varma något som är skönt under höst/vinterfisket.
Supergrepp!
Jag rekommendera verkligen dessa handskar till fisket oavsett vad du utöver, de är så smidiga och de finns i size: Small, Medium, Large och Extra Large.
Fiske kit.
Egentligen ska man inte välja och vraka, men jag har fått frågan om vilket av dessa kit som är mest prisvärt? till vänster Abu Stamina som jag recenserade för ett tag sedan och som du kan läsa om på bloggen och till höger det kittet jag recenserade igår.

Jag har varit ute och testat både under dagen och jag måste erkänna att Fladens Wardbird Classic kit är det som jag tycker är mest prisvärt och det på grund av det stora användningsområde som detta kit klarar av och sen priset på 500 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.