torsdag 21 oktober 2010

Vertikalfiskarna skördar framgånger!

Jag fick ett mejl från Jon Pedersen i dag, han och polaren var ute under den gångna helgen med vertikaljiggarna. Läs och njut av bilderna.Tjena Luis. Såg att du hade skrivit lite om vertikal fiske på sidan:) Det var just detta fiske jag och en polare provade förra helgen och det slutade med två fina fiskar och en oförglömlig fight:)Gäddan togs på 0,08 flätlina och tafs av flourcarbon så de va ett mirakel att grejerna höll:) är ett ytterst litet gädd bestånd i sjön så risken att komma i kontakt med dom e ytterst små, var främst gös vi var ute efter men dom få gäddor som finns mår bevisligen gått:)
Gäddan våldtog jiggen å gav en ordentlig kamp plus att min polare pressade fisken sten hårt med dom lätta grejerna, var några nervösa minuter. å det höll flera gånger på att gå åt skogen. bland annat så pajja rullen halvvägs in i fighten så bromsen blev sten hård:) otrolig känsla när han kunde landa den med ett stadigt gäl grepp. Tippade på en 8+ gädda men sen fick vi se en otroligt väl matad buk och förstod att det var över sträcket.
Gäddan vägde 10.1kg.roligt sido fakta var att precis innan hugget kom såg jag fisken stiga på lodet samt att jag hela tiden hade hans jigg på lodet så jag hann precis skrika nu smäller det, för att sen se ett förvånat ansikts utryck och en polare men böjt spö ner till handtaget. Körde med både jigg och död mört.bommade några försiktiga hugg på mört men all fast fisk tog på fin-s jiggar.
Jag fick även en fin aborre som tyvärr höll sig på fel sida sträcket med 0.96kg men även den såg ut att må gott.ska försöka ta någon mer tur med detta extremt roliga fiske i denna sjö där det kommit upp så pass stor gös som 10+. Huggen e ofta sten hårda å man blir lika shockad varje hugg, detta måste du prova:)
Man är helt slut efter en dags fiske då man måste va fokuserad hela tiden för att inte bomma några hugg.det är fruktansvärt beroende framkallande:)när man fått sin första fisk på detta fiske e man fast. Har även endel andra fina gäddor på lager som ja kan skicka famöver om det finns intresse. Ha de gött mvh Jon.










Tack för dem fina bilderna Jon! jag tar gärna emot flera av dina bilder. Skitfiske på dig och Polaren! Snart spelar Liverpool mot Napoli och det ska jag inte missa ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.