lördag 28 november 2020

Jävla wirematerial!

Herregud vad tiden går, 10 dagar senast jag var här och vilka dagar! En vecka gick utan fiske efter testet i Kärring gölen. Mycket skulle fixas, bland annat att byta läkare, ny vårdenhet och ett besök på ögonkliniken i Kalmar för att spruta medicin i båda mina gråblåa och synen var inte den bästa tre dagar fram, men det har gått bra sedan och så lite annat man står i i vardagen. Inte lätt med Diabetes, men det går.

Några pass efter gädda har det blivit, två av dem gav fisk och ett blankpass som jag mer än gärna helst vill glömma! Så mycket shit som hände under en och samma dag, det finns knappast eller vad sägs om nära att bli påkört både på väg till sjön och ta mig fan även på hemvägen, sen har vi en större gädda som jag hade på och sen släpper hela skiten och jag står med en avbiten wire, faktisk fjärde gången det händer mig sedan jag började med Drennan wire i 28 lb ... Jävla Fuck och skulle det inte räcka för dagen, så gick mitt ena håvskaft åt helvete, när jag skulle dra bort armarna innan hemgång .... Jo jag tackar och bugar!

Jodå, shit happens och det är bara att bryta ihop och komma igen och det har löst sig på alla sätt och vis och framöver kommer lite recensioner på en del saker och nu går vi till fisket vidunderliga värld, en dag var det var ganska lugnt.

Sol och lite vind, vad mera kan vi kräva?
Jag hittade en dag var solen skulle krypa fram efter en kylig natt och lite nordlig vind bjöd SMHI också på och det passade både mig och förhoppningsvis gäddorna. Jag ville gärna se den igen som kapade min wire och jag bad till högre makter att den inte skulle ligga död någonstans.
Sardin med Laxolja och Makrill naturell ute.
Två bottenmetspö togs med och Jerkspöt, samt lite leksaker att kasta med. Sardin och Makrill lades ut, lite Laxolja i Sardinen och Makrillen fick lite knivhugg över hela kroppen och väntan med jerkspöt i hand kunde börja.
Vilket larm skulle ta ton först?
Det hände inte mycket, endast en följare, en liten snipa som försökte att skrämma skiten ur min Skitmört från CVC. Kaffet var gott och sola skulle snart ge lite extra värme och få fart på fisket, lite tidigt var det fortfarande, men ett bra tecken var jo följaren.
Hm ... Dem var lite sena efter den kyliga natten!
Den normala perioden för takes kom inte vid 08.30 och med tanke på den lite kalla natten, så var dem nog lite sega denna morgon och jag fortsatte att jerka och slappa kaffe om varandra och tiden gick.
Jag lyckades få dem att röra sig.
Jag hade ett problem, nämligen två stycken Fladen öringar i gummi och att få dessa till att röra sig något så när på ett bra sätt, det var inte det enklaste, men jag löste detta efter lite test och hade faktisk en följare och den var snäppet större än den förra.
Dessa tre gav inget konstigt nog.
Det hände inget på mina Deadbaits och inga hugg på några Jerkbaits, jag provade allt, men inte och när inte någon av dessa tre ovan ger fisk, då är det verkligen illa.
Sardin med Laxolja.
Först vid 10.50 passade det sig att gnaga lite på min Sardin och jag hoppades att det var den större fisken, min tanke var att mina krokar skulle sitta kvar och allt skulle lösa sig.

Nu var det inte så, utan en mindre slips som enligt konditionen, verkligen behövde mat! Något fel var det på denna fisk, men den hade inget i halsen som hade stört den i sitt ätande och jag släppte den och hoppas den kommer tillbaka på banan.

Snart dags att tacka för sig.
Förmiddagen går över i eftermiddag, fortfarande dött efter slipsen och tiden går så fort vid denna tid var timmarna med ljus, inte är många. Sista kaffet slank ner och jag velade lite om jag skulle dra hem eller prova en liten stund till.
Stackars lilla Nemo!
Fortfarande dött och jag plockade in mina Deadbaits och packade ihop allt utom Jerkspöt. Vad skulle jag prova, inget funkade denna dag och med tanke på det fallande ljuset, min panik och att jag ville ha mer än en gädda  och helst den större med wiren, så föll valet på lilla Nemo, som jag egentligen kallas Clownfish?

Första kastet och jag såg skuggan av en följare och sen ett kort kast och sen small det och nu hade jag fått två som jag ville, men hur gick det med gäddan och min wire? Klarade hon sig? Finns hon i området? Inga roliga tankar efter att en wire bara går av och jag ska aldrig använda det fabrikatet igen!

Dagarna går så otroligt fort nu.
Det ville sig inte, mörkret faller snabbt och det går flera tåg, jag fick vad jag kom efter, tyvärr ingen större fisk, men vad gör det. Nästa gång så kanske man lyckas bättre? Det bör bli bättre med tanke på att jag lägger ut fiskbitar på en plats dagligen i Svarte göl och det mest för att se om det kan ge flera gäddor eller om just den delen av gölen domineras av en större, vi får se.

Lite recensioner är på gång, bra saker till bra priser, mera fiske blir det också och tills nästa gång, så önskar jag er alla skitfiske!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.