tisdag 9 oktober 2012

Jens visar vägen!

Jag vet att det har varit lite tunt här på senaste tiden och jag ska skärpa mig, jag lovar! Jag kommer snart att berätta för er mina redan smidda planer för den kommande vinterns fiske, som självklart går i gäddans tecken, så snart isen bär mig. 

Tills dess är det karpfisket, som pulserar i mina slitna ådrar och jag hoppas ni har översikt kring detta, men jag ska skärpa mig. Jag hade Jens Lundkvist hos mig och vi jagade just då karpen, som tyvärr uteblev, men jag bifogar ett mejl och lite bilder från Jens och hans fina höstfiske efter gädda.
 8,800 kilo.
Hej!

Vet inte om du är intresserad men tänkte jag skulle berätta om min senste tids gäddfiske. Har för länge sedan gett upp vad allt wobbler och stora jerkbaits heter och uteslutande fiskat gädda på mete.  som allt fiske så känner jag att metet är mest effektivt och defenetivt bäst.

Tar dig genom en veckas bra fiske för mig efter gädda. Ägnade tre dagar åt att samla bete, Björkna som jag pimplat från båt och stor mört, som jag metat upp i en tjärn fick fylla karet innan långhelgen.
9,100 kilo.
Flötestrolling stod på schemat denna helg, Fredagen var magisk. jag och en vän Hittade ett djuphål i en å som mynnar ut i en större sjö, inom två timmars fiske hade han fått en på 11,7 och 10,55 samt en på 8,5 kilo. började bra med andra ord. 

Sedan var det min tur, tog en på 8,8 samt 9,1. Den dagen kunde inte blivit så mycket bättre.
Lördagen blev lite sämre men lyckades dock att lura upp en på 7,9 men vi hade fått mersmak, så åt den ägnades ingen uppmärksamhet.

Personbästa på 10.550 kilo.
Sista dagen fick jag min största för helgen en madam på 10,55 kg  112 cm lång. i regn och 9 m/s så var det tufft att vara själv i båten men lyckades få ett kort. inget bra men man ser ju fångsten i alla fall.. 

Helgen kunde i alla fall summeras som bra då vi fick tre över tio och ett gäng strax under. Otroligt vad effektivt Flötestrolling kan vara ibland.

Bifogade lite kort :-)

Jag vad kan man säga mer än ett stort grattis till Jens och hans fina fiske, håll ångern uppe, det kommer större i dessa vatten. Hoppas vi ses snart Jens över ett par karpar eller vad sägs om 5 var? Grattis Mannen!

1 kommentar:

  1. tackar :-) Absolut! 5 st var låter kalas!
    Blir nog antingen april eller maj som jag kommer ner.

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.