tisdag 1 maj 2012

Nu är det rätt tid för insjöabborren.

Med ett fiskestopp i Kalmar sund, hängande över oss, så drar en del sig in åt landet och försöker i sjöarna och det med gott resultat.

Några försöker med fiske i kuståarna och jag tycker nog att det är lite fel, låt dem leka av sig, så kanske vi får en bra eller bättre Abborrstam i framtiden.
Jag fick denna bild av Nicklas Söderberg, som fiskar i ett vatten, var även jag pimplar lite efter Abborrarna och det visar klart och tydligt, att vattnet har potential för ännu grövre fiskar än dessa.

Nicklas och brodern Jocke har flötmetad med mindre mört och det har gett bra resultat på Abborre och de har även fått en del fina gäddor, med två fiskar runt 8 kilo.
Jag känner båda dessa grabbar och har rekommenderad dem att prova Rapala X - Rap i dessa färger och de ska prova lite längre fram, när vattnet blir lite varmare.

Jag tror att det är rätt tid nu för en riktigt stor fisk, innan de lekar och tappar en betydande del av sin kroppsvikt. Kanske dags för mig att prova med mete och lite X - rappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.