torsdag 24 november 2011

Torrflugan!

Under den gångna helgen fiskade jag Karp i Rismåla göl, som även är ett fint Regnbågsvatten. Till min stora förvåning hade en av mina karpar denna fluga sittande i ryggfenan och självklart tog jag bort den från fisken. Troligen har karpen varit uppe på ytan och nosat på flugan, kommit för nära och flugan fastnade i den långa ryggfenan.Jag garvade lite för mig själv över tanken hur fighten måste ha varit på ett klent flugspö, typ ett AFTM 5 - 6 och en felkrokad karp på 6 kilo. Det pågick nog ett tag och sen vann karpen den matchen ganska enkelt, bland bryggorna eller bland växtligheten och 0,15 mm tafsen gick av. Jag har ingen aning om vad denna fluga heter, om den har något namn överhuvudtaget eller om det är ett hemmabygge. Nu har du i alla fal en bild på hur den ser ut i mönstret och kan göra den om så önskas, jag kan hälsa från karpen att den numera är lycklig över att flugan togs bort ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.