lördag 14 maj 2022

Fladen Maxximus Big Bait Signature 11 fot.

Som utlovad, så kommer här en snabb recension på Fladens Maxximus Big Bait, ett gedigen spö för Gädda och som ingår i Fladens Signature serie. Spöt har ett läckert utseende, en tjockväggig slimline klinga i IM7 High Modulus carbon och det är starkt. Det kastar väldigt långt, kan användas både med haspelrulle och med multirulle.

Känslan i spöt, ska märkas, det går inte att beskriva annat än att du känner varenda rörelse i dina beten. Kastvikt upp till 60 gram, men det klarar mera, utan tvekan. Klingan på 11 fot (330 cm) är mattsvart med lite flätade inlägg, som ger ett fint intryck, lägger man sen till dem svarta lindningarna med sin gröna silvertråd, så blir det enligt min mening, väldigt vackert.

Antalet öglor eller ringer på spöt, är 9 + toppöglan. 6 stycken enbenta ringer och 3 som är tvåbenta och dem sistnämnda sitter närmast det fina korkhandtaget. Alla öglor har inlägg som klarar alla linor du önskar! Klingan har två markeringar för mått på din fina Gädda, som kanske ligger runt eller över metern i längd, men även en 120 cm markering, om du träffar på den rätta damen.

Jag har testat spöt på alla möjliga sätt: Mete, spinnfiske med saker från 10 gram till 80 gram och det bara funkar, trollingfiske, mindre Jerkbaits, gummidjur och diverse konstgjorda beten för Gäddan, t o m jiggat med spöt och något mer flexibelt spö får man nog leta efter. Priset ligger runt 1200 kronor och jag ger det toppbetyg. 

Anti - tip wrap toppögla.

Spöt har 6 enbenta ringer.

Dem tre ringarna närmast rullen är tvåbenta.

Nedersta spöringen.

Ringningen.

Holken på spöt.

Du ser direkt om du hamnade i 100 cm klubben!

Om du träffar rätta damen!

Stark och stryktålig IM7 klinga.

The name of the game.

Längd 11 fot och kastvikt upp till 60 gram.

Keeper-ring, som sig bör.

Skön hård neopren på 7 cm att hålla i under kalla dagar.

Screw down Fuji rullfäste.

Det 63,5 cm långa handtaget.

Super fin Kork.

Ändbutten.
Jag hoppas, som man säger att en bild säger mer än tusen ord, jag är lite stressad i dag och jag hoppas att denna enkla recension visar er spöt och kanske kommer någon av er att skaffa ett, vem vet? Jag blev definitivt inte besviken och jag brukar oftast hitta något som jag inte gillar, men inte denna gång. Skitfiske på er, nu ska jag ut på karpfiske och tvätta lite boilies.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.