fredag 14 januari 2022

Plusgrader sökes!

Det hårda vädret som kom från Norge gav oss väldigt friska vindar och riktigt bra byiga vindar och jag trodde faktiskt att om något hål på isarna, så skulle det börja att rivas upp. En snabb koll på dem närmsta vattnen, visade något helt annat!

Linnéasjön var körd till 95 %! Visst hade det tagit på isen, men inte så mycket som jag trodde och jag tog ett par bilder på eländet som ställer till det för oss fiskare.

Isläget på Linnéahavet!
Det börjar på vissa ställen att släppa lite i kanterna, men vi är bara i mitten av Januari och det är mycket vinter kvar, om det vill sig illa, men vi hoppas på mer vind och mera plusgrader.
Det får nog vänta ett tag till.
Här i norra delen av sjön fanns en liten öppning och kanske en chans för att landa en Gädda eller två, men det är smältvatten som håller det öppet och det gillar verken jag eller gäddorna.

Man är väldigt begränsad på det lilla område, jag ska hålla koll, men jag misstänker att man får vänta och lägga ett pass i Svarte göl, var det finns lite mera öppet. 

Man får passa på när chansen finns, kylan kanske snart kommer tillbaka? Så är läget just nu och jag hoppas att ni hittar en öppning någonstans och då hoppas jag ni får skitfiske och en trevlig stund vid vattnen. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.