tisdag 11 januari 2022

Mina Makrillar får ligga kvar i frysen!

Var på Vårdcentralen i morse, för lite provtagning och under tiden flickebarnet stack nålen i armen tänkte jag på att kolla isläget i närliggande Linnéasjön! Jo, man börjar bli lite sugen på någon form av fiske! Mina förhoppningar om att eventuellt hitta en glipa någonstans och kunna vinterbada mina Spanska Makrillar, dem var inte stora, snarare mikroskopiska.

Det var kyligt vid 08.30 och det var dimmigt, vitt så långt ögonen räckte och locket var stenhårt och lite svärande konstaterade jag att det kommer att ta tid, innan jag kan doppa en betesfisk igen. Helt klart ett tråkigt konstaterande, men så är läget och mina betesfiskar får ha det så gott det går i frysen ett bra tag till.


Någon ren panik är det inte, men visst fan vill man ut och ha lite frisk syre och kanske få chansen att se flötet dras ner eller att Drop-Off indikatorn först sjunker 3 cm och sen sakta resa sig och slutligen ramla av linan och linan dras av spolen.

I dessa stunder kommer samma gamla tanke upp: Är den stor eller inte? Svaret på den fråga får man oftast just i samma sekund, man ger gäddan mothugget! Det var just denna stund, jag ville uppleva, men det går inte, mina Makrillar får ligga kvar i frysen och jag skickar er alla skitfiske, min tid kommer!👴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.