onsdag 21 november 2012

Uppladdning pågår inför ismetesäsongen.

Under varje karpfiske jag lägger i gölen, var den stora lever i välbefinnande, så läggs det lite pusselbitar och min uppladdning pågår för fullt, tro inget annat och jag har troligen löst ett stort problem på betesfronten också.
Jag ska inte beställa Makrill hos en massa fiskdiskar och sen vänta förgäves på att de kanske, men oftast aldrig dyker upp.

Jag ska hämta själv i Danmark, innan jul och sen är det bara att köra på för fullt, jag har även skapat en kontakt och det finns även stora möjligheter att få tag på både döda och levande Regnbågar i passande storlekar, men priset är högt - Det kostar att ligga på topp, som det sägs!
Sill är en bristvara här i mina trakter och får man tag i Sillar, så är de inte så färska och priset är ibland häpnadsväckande. Så även där blir det till att hamstra i Danmark och ladda upp frysen med lite av varje.
Jag fiskar karp ett tag till, men mina planer är lagda och jag ska hålla mig till dessa och lägga all ledigt tid på att hitta gäddan med stort G.

Hon finns där och det finns flera, jag såg en bryta vattenytan bakom ett silvermoln av småfisk och det skedde 20 meter ifrån mig.

Kan hon motstå en färsk Makrill med sina skimrande färger, en stor fet höstsill, en Sill på 35 cm, som är blank och fet, med den rätta doften kvar eller ska hon nypa en regnbåge?

Hon får göra vad hon vill, välja vilket bete hon önskar, bara det sker när jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.