fredag 16 november 2012

18 - 19 cm mellan tandraderna, det lovar gott!

Jag ska börja med att tacka för att ni röster på denna blogg på Fisheco´s sajt, stort tack, jag behöver den fina flytoverall till min vackra kropp :-)

Jo, det är sant, för den gäddan jag i framtiden jagar är stor och har kanske en förmåga att dra mig ner i hålet eller rakt ut från land.
Skämt åt sido, men jag har tröttnat rejält på denna storlek, det kan låta skrytande, men tyvärr är det så, fast det är fina fiskar.

Jag har andra planer för mitt framtidiga gäddfiske och lite vet ni redan om, genom mina inlägg. Jag skrev igår kväll en artikel till Crocodile News, ni vet Svenska Gäddklubbens medlemstidning om detta.

Alla mina planer, taktik, metoder och hur jag ska leta upp denna gädda finns med och fisket blir inte lätt med tanke på att dessa enstaka stora gäddor, bara har en meny på middagsbordet.

Men jag har numera väldigt bra beten hemma och en del ska komma frysta från hemlandet Danmark, var stora feta Sillar och mindre Makrillar (Spir) hänger på träden, det kan man inte säga här i landet!
Är du inte medlem i Svenska Gäddklubben, så bli det, gå med är du snäll! Vi behöver ditt stöd inför framtiden. Rösta på bloggen och kanske får du se mig på bild, ifört den fina flytoverallen med den stora jag kommer att jaga i vinter :-)

Jag har sett dessa bitemarks på regnbågarna, senast var det en fisk på 2,7 kilo som hade blivit attackerad underifrån och bredden på Gäddans näbb och mellan tandradena var 18 - 19 cm, så jag vet vad som väntar mig och som jag skrev till redaktör Rimfrost på SGK, så ska man nog inte sitta för nära hålen i vinter. Vote my man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.