söndag 18 november 2012

Har Slynan skaffat sig egen vik i sundet?

Det kom ett brev från den gode Sverker "Sville" Sundberg, ni vet gäddmagneten från Kalmar och till min stora häpnad, så verkar det som, att Slynan Bengt har skaffat sig en egen vik i Kalmar sund och tipsar till höger och vänster.

Så här är det Bengt! Finns det så här fina gäddor, så skall jag med i båten en vacker dag, oavsett om du vill eller ej - Hämta mig din f-n! Jag bifogar breven från Hr Sundberg!
Hej Luis...

Nu är det fem år sedan jag fick mitt förra PB i sundet 8.8kg 99cm (Jag är viktfixerad).... Förra helgen visade mig slynan Bengt! från Trekanten ett ställe där han sett en riktigt stor gädda, och mycket betesfisk.
Vi åkte ju dit och på första kastet fick jag en fin gädda på ca 5-6kg. Sedan min vän var det slut på leken. I nästa kast lekte jag lite med big banditen 3 långa jerk, vevstopp, 2 korta långt vevstopp. osv.


4 meter från båten lät jag banditen hänga i ytfilmen,,,, Då högg väl den största gädda jag någonsin sett... Bengt skrek, jag höll i för kung och fosterland gäddan skakade våldsamt på huvudet.
Efter ett par sekunder flög Banditen ur gapet. Jag tror att mitt våldsskrik hördes till Arenan i Kalmar. MITT LIV VAR SLUT. Jag tror att alla vet hur det känns. T O M T .....

Men skam den som ger sig i dag åkte jag ut själv med ny tafs nya lekande nytt beteslås, de andra höll inte, nya krokar och ett litet havsöringstrick på den bakre kroken (dubbla fjäderrringar).
Det vore väl f-n om det inte skulle gå nu. Fick några mindre gäddor till att börja med, runt kl 10:00 började det blåsa lite riktigt, oj oj tänkte jag nu kanske det går att lura en större gädda.

Jag skickade ut min Big Bandit, tre snabba jerk vevstopp PANG !!!! nu var det inget snack Lillfröken satt på allvar... 104cm 9118g. Nytt Personbästa i havet...  Men... den förra som inte ville med upp, det var en helt annan kaliber..

Mvh Sverker

Ps. Ett stort tack till Kristian.Bengt Slynan Sylwander som visade mig sin vik Ds.

Jag gillar Sville och jag gillar gäddan och jag gratulerar stort till den fina fisken. Jag gillar inte Slynan, jo lite så där ...ibland, men bara ibland, han är hopplös!

Jag gillar Sville i profil och här ser man på hans frisyr, att han har haft hörselskydd på huvudet hela dagen, det är ett måste, när Slynan Bengt är mig i båten. Hämta mig Bengt!  ...Now where´s my Peltor H7.

Bara på dem Sville, du kan och du vill och snart kommer den där du vet. Stort grattis än en gång! Hä -hä, snart kommer det en röd Volvo och sen tar väl livet slut ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.