tisdag 18 oktober 2011

Vem sade att Blixten inte slår ner två gånger?

Jag kan inte tala om att det finns en gäddfisketävling utan att ge er resultatet. Gäddfisketävlingen i Alsterån, som avgjordes söndagen den 9 oktober, blev lite av en besvikelse för arrangören Daniel Håkansson, bara 9 deltagare ställde upp och det blev självklart en besvikelse, lite bättre kan ni!Första gången Blixten slog ner blev det denna fina gädda som med sina 106 cm, gav Linus en klar ledning i tävlingen och en trolig vinst i tävlingen. Men inte.....

......bara ett par timmar senare kom nästa Blixt och nu var det arrangören själv som stod på prispallen med en delad först plats! Samma gädda fångades igen och man delade på prispotten! Jag läste din blogg Daniel och var så fräck att nalla dessa bilder, jag läste även om din hand och kan bara säga, var försiktig och krya på dig. Stort grattis till er båda!

Under mitt senaste karpfiske, var grabben med en liten stund och det var bara att huka sig under min Barraw, här flög spinnare lite överallt och plötsligt var det dags för pappsen att ta fram karphåven och håva hans Regnbåge. En fin fisk med fina fenor och efter den var det bara att ringa mamma, som körde hem honom till datorn igen. Det är inte ofta man lyckas lura ut dagens ungdom, men det är kul att se glädjen i deras ögon, när de lyckas. Jag försökte med att få honom att hålla fisken, för en bra bild, men det var för kallt om fingrarna! What a boy!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.