måndag 10 oktober 2011

Regnbåge i höstens tecken.

Det var flera ute efter höstens sista Regnbågar i helgen, det vackra vädret bidrog nog till att folket drogs till gölen med spinnspön, flugspön och spöna med de berömda kastkulorna. Det var ganska mycket Regnbåge som vakade, men det var väldigt tidigt på morgonen och allt eftersom solen kom upp, så avtog detta plaskande på den annars så blanka ytan.Jag vet inte om man kom ut för sent, fisket var väldigt dåligt och jag såg bara en fisk landas i andra änden av gölen. Men man sparade inte på krutet, allt provades, men det ville sig inte.

Dimitri Foussianis hade doch en större Regnbåge efter sin gula Montana Steamer flera gånger, men den vände i sista sekund hela tiden och sen försvann den.

Tunga kastkulor med en vikt upp till ungefär 40 gram ger långa kast, men det hjälpte föga denna vackra och soliga dag vid Rismåla göl. Man bytte flugor, man provade längre tafsar, det var på något sätt kört för de flesta.

I dem flesta fallen brukar en gul Montana ge napp även under tröga dagar, en silvrigt eller kopparfärgad Tobydrag likaså, men icke sa Nicke. Jag som fiskade karp hade dock en del problem med Regnbåge, som var framme och nafsade i mina boilies, de förstör min betespresentation och kan vara lite av en plåga till och från under vissa dagar.

Flera flugfiskare provade också lyckan, men ingen av dem fick någon fisk, bara fisk som följde efter flugan, utan att ta och man kan väl bara konstatera att vi alla hade tur med vädret.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.