onsdag 7 juli 2021

Postens hantering av ömtåliga paket!

För ett tag sedan skrev jag lite om spöna som skulle komma och jag recenserade det ända som var helt och även rullarna, so far, so good! Detta skit är inte roligt och jag missade totalt att paketet var skadat! DHL chaffisen Mattias som jag känner kom och paketet stod fastsatt i ena hörnet av bilen med remmar, vi pratade om värmen o s v och paketet såg bra ut, det lilla jag tittade.

Väl i vardagsrummet blev det värre och det framgår klart och tydligt att posten har anställd respektlösa och nästintill blind personal, som inte bryr sig ett skit om paketen dem hanterar. Jag skulle ha kollat paketet i sömmarna, sett skadan och anmäld det till Mattias på DHL, karpfiskebutiken och sen vidare till dem respektive försäkringar som gäller, en miss av mig!

Det löste sig på ett bra sätt för både mig och karpfiskebutiken och allt ha nu som ni kommer att se, löst sig på ett smidigt, men dock tidsödande sätt och jag låter bilderna tala sitt tydliga språk!

Reva i paketet under första sändningen.

Måste ha slängts under hanteringen.

Great fun att se detta.

Justerad längd på spötopparna.

Bra lim, man har ca 5 minuter att rätta till allt!

Anaconas LSG- Tip rings.

Nya toppöglor, lite kortare, men funkar perfekt!
Dessa två skadade spö ingår numera i jakten på Gädda och passar perfekt för närhållsfiske, båtfiske, trolling och kraftigt spinnfiske mm.

Två nya spö skulle komma med DHL och man väntade med spänning och lite tveksamheter och jag kollade noga paketet, såpass att jag efter genomgåmgen öpnade det på plats och kollade allt innan bilen fick åka vidare. Spöna var ok, men titta på själva paketet ....

Tryckmärke, som kunde ha knäckt spöna.

Reva i paketet under nästa sändning.

Helt klart kan paketet kastats mot något!

Även en svagsynt ser dessa varningar!

Skyddade? Nja ...
Nu är allt klart, 3 stycken Riots, som fick lite extra skydd, genom NGT`s Tip/Butt protection och dessa passar perfekt på dem flesta av marknadens spö.
NGT Tip Covers.

NGT Butt Covers.

Wychwood System Select Rod Quivers 11 fot.
För extra lugn, så letade jag fram tre gamla Rod Sleeves ur gömmorna, köpte dessa för 100 år sedan när Berras Sportfiske hade en rea, kanske var det under första halvan av 90-talet, vad vem jag?

Vad jag vill säga är: Kolla paketet, reklamera direkt till dem som levererar och ring till butiken där du köpte grejerna och kontakta ansvarige hos leverantören. Först då kan försäkringar mm träda i kraft, ta inte emot ett paket som är skadat, det blir oftast stora problem.

Det var allt för denna gång, jag önskar er alla skitfiske och ber om att ni kollar era sändningar och att ni håller tummarna för Danmark, som spelar mot England på Wembley klockan 21.00 i kväll och jag tackar på förhand och tror på dansk seger med 2-1! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.