måndag 5 april 2021

Det blir till att kämpa på lite till!

Hej igen! Jag hoppas att påsken såhär långt, har varit bra på alla sätt och vis, kanske har ni varit ute och jagat lite fisk? Jag har varit ute tre pass efter karp den senaste tiden och utdelningen har än så länge varit väldigt klent, med endast en tappat fisk.

Så sent som igår fick jag mig en liten tankeställare under karpfisket, jag måste bara fortsätta att köra gädda ett tag till! Grunden till detta, var vad jag såg jaga Regnbågar, gäddan var hungrig, hade inga tankar på lek och min vetskap säger mig att dem största lekar sist.

Att den sen var grymt stor, jag såg den i solljuset, det gör jo inte saken sämre, snarare tvärtom, så målet är utsatt och jag hoppas att det ska lyckas mig att lura denna fisk inom kort, innan hon vill och skall leka.

Det kommer att bli flötmete nästa gång.
Så jag har en liten plan, sent igår kväll lade jag ut några få fiskbitar, som var dränkta i Laxolja och jag hoppas att damen i frågan hittar dessa och stannar kvar för en dejt med mig. Tanken är att flötmeta med betet på olika nivåer, men även att med ett flöte, kunna bottenmeta med lite överdjup.
Sardin eller Makrill, doft eller inte?

Det blir 2-3 flöten i ett ganska tight område, med olika beten och med och utan doft. Lite rörelser skapar jag själv i betena och sen är det bara att hoppas!

Mycket ska stämma under ett fiske: Dels ska hon vara hungrig och gilla beten som inte är den vanliga dagens för henne, nämligen Regnbåge a la carte. Jag har tiden, vädret är inte bra för karparna och kanske, kanske är det dags att lyckas i detta svåra vatten med alla sina hinder i form av stubbar, grenar och träd, men kanske ... kanske redan nästa gång jag försöker?  God fortsättning på påsken och en stor portion skitfiske till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.