lördag 10 mars 2018

Kallt och segt, sex i luften och det upphittade draget räddade min dag!

Ja, det var ett tag sedan detta utspelade sig! Fisket var segt som kola och inget hände annat än att en gäddsnipa följde efter en av mina gröna wobblare och så vände den i sista sekund utan att hugga, något vi alla känner igen.

Jag skulle dock lyckas med att fånga just denna snipa och även få se ett regelrätt samlag mitt på gälens solbelagda vatten. Japp! Mycket ska man få se innan ögonen ramlar ur!
Kall och seg dag.

Följare.

Vände utan att hugga.

Det upphittade draget.
Efter gäddans lite roliga påhitt, gick jag runt gölen och kastade febrilt, man vill jo inte ha med sig ett blankpass med sig hem och under min väg runt gölen, blänkte det till i gräset och där låg ett drag i silver och röd rygg.

Krokarna var rostiga och under tiden jag filade till dem lite kom idén att kanske skulle man prova efter gäddan som hade lurad mig och så blev det.
Hittedraget funkade.
Två kast, var allt som behövdes och jag kunde ta denna bild på snipan, landa den och tala om för den att bättre och smartare än så, är du inte och den fick sin frihet igen. Min dag var räddad!
Sex på vattenytan.
Jag fiskade vidare och fick se detta, som ni vet säger en bild mer än tusen ord och jag överlåter det hela till er .... skrämmande och så mitt på blanka dagen!
Dax att tvätta bihanget.
Det var allt för denna gång, Raggmunkarna står på bordet och bredvid står lingonsylten och fläsket, ha det super och skitfiske på er alla, så ses vi snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.