måndag 5 december 2011

Nu har kompletteringen börjat!

Pelle Slattenberg tyckte att min 200 mm borr gick trögt och segt och vi kunde snabbt konstatera att en skruv hade lossnat under borrningen av ett hål och skruven förstörde båda skärstålen. Vi hade ett smärre helvete att komma genom 55 cm is och gav upp till slut och jag fick leta upp gamla Berta (min gamla 150 mm Borr) och hugga mellan hålen, så den stora enorma Primadonnan, vi jagar, kunde komma upp i fall hon skulle hälsa på. Det problemet är löst med både nya skär och extra skär, så vi kanske klarar oss den kommande vintern. Men vilka priser för två stycken rakblad! 289 fucking spänn! Sanslöst i alla henseenden, men vad fan gör man, vi måste jo ha hål till Primadonnan , i fall nu att det behagar denna madamm att kliva på några av våra betade krokar. Ta det lugnt Pelle, det löste sig!


Jag köpte även lite rotorblad till mina riggar, varför vet jag inte, det går lika bra med skedar! Bra att ha i fall att Primadonnan föredra detta tingel - tangel framför en lockandet sked, hon får precis som hon vill som alla andra kärringar.....det blir lugnast så!


Dessa spinnerblades har börjat dyka upp på marknaden, vem kom på den idéen att mosa en skitspinnare och använda delarna till något annat? Jag vet, jag känner honom väldigt väl! Det fattas lite krokar och wire, samt wirelås, men det är det hela och sen kanske det kan bli lite fart på fisket från isarna denna vinter. Det kan väl knappast bli sämre än den förra eller ska det bli samma skit med lite is i början och sen miljader ton av snö?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.