lördag 10 december 2011

Dags att titta över isfiskegrejorna kanske?

Mitt karpfiske blåste inne idag, men jag kanske sticker ut senare och övernattar eller så blir det ett dagspass i morgon. Jag har spenderad dagen med att gå genom isfiskegrejorna och nu är allt klart för fiske, det är lite som ska kompletteras och det tar bara ett par dagar. Rullarna fick ny lina, en del gamla tackel revs ner och det som kunde återanvändas har lagt i en burk, så jag har det på ett ställe, när min wire och lås kommer. Pulkan tvättades ur och allt gicks genom och 200 mm borren fick nya skär, ett litet första hjälpen kit packades ner till sammans med extra skären och förutom lite nya tackel, så är det klart och fast jag inte längtar efter is, så är det ändå ganska spännande när larmet går igång och man springer fram på sin först gädda.
Har du koll på dina grejor? Om inte, så se till att få det. Det milda vädret vi upplever just nu i södern, kan inte vara länge till eller? Jag ska vara klar, den dagen Kung Bore skruvar på kylan och jag hoppas att han gör det ordentligt, så vi får fina isar och inte det skit vi hade förra vintern. 12 minus under en vecka, en liten skåre med 3 - 5 cm snö ovan på, sen rockar det loss rejält och vi kanske har 4 månader med detta fiske framför oss.....Usch, det låter hemskt för en karpfiskare. Men det är ett roligt tidsfördriv och det ska fiskas både Gädda, Abborre och Regnbågen ska också få smaka på mina krokar OM det nu blir en bra vinter av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.