torsdag 17 november 2011

Sville and JR in Crocodilecountry!

Man hör inte så ofta från Sville, men när det väl händer och mejlet ramlar in, då vet man att han och hans närmsta kumpaner har slagit till igen bland diverse predatorer i den Småländska faunan. Igår hände det igen Boom och mejlet satt där klistrad på skärmen och jag återger er det som det kom:Hej luis!

Nu har vi varit på lite äventyr igen Jonas JR Josefsson och jag. Jag sa till Jonas vi måste ju fixa lite fina bilder till Luis. Först hämtade vi lite mört, en del åkte vi långt söderut och hämtade, andra åkte vi till din hemstad och hämtade av Crazy-Kim.
Vi hade en fantastiskt trevlig dag vid ån med härliga fighter, gott Kaffe och äggamackor. Vi dubbeldrillade ett par fina Madamer. Jag tror inte att man kan ha det roligare, än att få drilla ett par riktigt fina fiskarsamtidigt. Dagens resultat 14 gäddor varav 2st över 8 kg och 4 st över 7 kg.
Jag gillar den posé som JR håller denna gädda i, man ser verkligen rovfisken, styrkan, kamouflagen och framför allt snabbheten dessa vidunderliga varelser besitter. Han däruppe ställer till mycket förträt ibland, men här skapade han något riktigt bra en gång i tiden.

Här gillar jag Svilles min, man ser Esox´s överman med en svagt flin och hur han njuter av det hela, det gillar jag, det är så det ska vara. Jag blir sugen när jag ser dessa bilder, men det får bli på isen jag tar mina, så länge det är öppet vatten kör jag karp.

Ingen större fel på konditionen på dessa fina och feta höstgäddor, fortsätter de att hålla denna kondition 4 - 5 år till, så är de enorma fiskar och en dröm för många gäddfiskare.


Jag har provat nya rullar några pass nu Shimano BTR4000D importerade från Amerika, samt BTR 6000D till farbror Tobbe. Jag kan bara säga att dessa rullar är helt outstanding och går ej att jämföra med andra karprullar som används till gäddfisket. De är gjorda för lite tuffare tag än XTEA och AERO och de andra karprullarna som används. Om du hör någon som har lite problem med de vanliga rullarna, nämn dessa. Jag hittade dem för 130-140 dollar styck, skall kosta ca 3000:-/st om de såldes i Sverige. Mvh Sverker


Farbror Tobbe alias Snabelmannen eller Mr. 28,3! När får jag med honom på bloggen med en stor Pike? Det vore kul för det var ett tag sedan jag hade med honom och då var det med en 17 kilos fisk. Vi får se vad som ramlar in i mejlboxen, jag tror snart att vi får se Sville m fl här snart igen. Jag fick en inbjudan att följa med, så kanske ni får se mig? Vi får se hur det blir.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.