fredag 3 januari 2020

Spanska Makrillar!

Jag börjar med att önska er alla en riktig god fortsättning på nya året och därmed en förhoppning att 2020 ska bli ditt bästa. Själv tycker jag att det har börjat bra, småkronorna trummar på i JVM och på lördag 15.00 skall vi stoppa den röda maskinen från öst och hoppas våra Finska vänner visar Kanada vart skåpet ska stå. Lyckas detta, så kan det bli riktigt roligt i finalen.

En annan sak som är lite roligt, är att jag i dag fick tag i Spanska Makrillar! Vanlig Makrill vet alla som har provat, att de är effektiva för gädda och det ska bli spännande att testa dessa inom kort. Kanske kan dessa få gäddorna att öppna käften, så att jag slipper att blanka för fjärde gången?
Spanska Makrillar.
Två påsar för test och Alibabba ville ha 40 spänn av mig på grund av han inte kunde sälja dem! Funka dessa beten, vilket jag tror, så kommer han att få ta hem till mig.
Samma form som vår Makrill, men lite annan färg.
Storleken är perfekt och man kan använda dem hela eller halva och retsen kan gå till mäsk eller till en Kebab-rigg. Dofter som vår vanliga Makrill och varför skulle dessa inte fungera, tror det är självklart!
Beskrivning av dessa gäddbeten.
7 fiskar i varje 1 kilos påse, så kan ni själv räkna ut medelvikten per fisk. Det är inte samma fisk som vår vanliga Makrill, formen är den samma, men färgmönstret skiljer sig och det latinska namnet är Scomber Colias, var vår vanliga Makrill heter Scomber scomber. Jag tror inte att Esox Lucius bry sig!
Lyfthjälp från Quantum Tackel  Mr.Pike.
Lite lyfthjälp finns att tillgå för att lyfta eller få dessa spannjakker att flyta eller sväva över bottnen. 3 olika storlekar för olika betestorlekar finns i paketet, som kostar 59 kronor och du hittar dessa hos Karpfiskebutiken.
Leeda Pike Float kits 15 och 25 gram.
På samma ställe hittar du dessa enkla och effektiva paket med hela kittet för flötmete och igen är prislappen på 59 kronor och du väljer mellan 15 eller 25 gram, enkelt och effektivt!
Innehåll och diverse tips!
Bra beskrivning och bra tips för er som är nya i gamet och t o m jag som är gammal på gäddfiske tycket dessa kit är bra och har bra prissättning.

Kittet innehåller 1 flöte, 2 krokstackel, flötesstopp, 4 flötesstopp, 4 hårda beads, 2 stycken bufferbeads, sänke och tacklet har två baitflaggs.
Beskrivning och How to do it!
 Klicka på bilden för större bild och se hur du ska tackla upp detta kit.
Nya tackel i size 8.
 Jag gjorde lite nya tackel under förmiddagen, ting och saker slits eller blir skrynkliga och det vill jag inte använda. Så 8 nya tackel med 8:ans Trekrok kom till världen och det ska bli kul att fylla dessa med Spansk Makrill .... Faaan, nu blir man sugen på fiske!
Super mjuk 19 trådig wire.
En del har ställd mig frågan om vilken wire jag föredrar till mitt fiske, svaret är denna Franska 19 -trådiga wire från Cannnelle, den heter Mega-flex och den känns nästan lika mjuk som en nylonlina i 0,30 mm.

Väldig lätt att crimpa, tvinna och jag knyter en ögla i änden med en Figure 8 knot och den har aldrig gått av och den har klarat sig dem gångerna var en gädda har råkat tugga i den!
Vi får se vad nästa pass kan ge.
Ha det gott och än en gång god fortsättning, hur dessa Spanska väldoftande fiskar fungerar för gädda, ja det lär ni nog få se här snart ... hoppas jag! Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.