måndag 27 februari 2017

Ingen som ville leka....

Det blev inte som jag tänkte mig denna helg, jag fiskade efter både karp och gädda, men det gav inget av värde. Visst steg adrenalinet lite när jag fick lite musik från ena larmet, men det var en braxen på 6  hekto som tyckte om mina boilies.

Är braxnarna i farten, så tar det nog inte lång tid innan karpen också vaknar till liv och det blir lite mer aktivitet, så jag fortsätter att mäska och hoppas att nästa tripp kan ge en fisk på mattan och vi får se om det blir gädda eller karp.
Här fiskade jag karp.
En rigg på varje sida om vassruggen kändes bra och det brukar funka, men inte än, kanske lite för kyligt i spadet eller? Provade även med en zig - rigg utan ett sniff.
Här hade jag både Sill och Makrill.
Här jagade en gädda och jag placerade först en Sill en liten bit över bottnen, det gav inget på en timme och jag bytte ut sillen till en makrillhalva och resultatet blev de samma... Nada!
En snipa följde efter denna röda saken.
Spinnfiske är inte det bästa i kalla vatten, men jag hade åtminstone en snipa som följde efter denna röda wobblare och jag trodde faktisk att jag skulle få den, men icke sa Nicke.
Inte ens ett nafs i en tvestjärt!
Inget på jigg heller, konstigt, det finns gott om gädda i gölen och vissa dagar kan man fånga 10 - 15 fiskar på olika metoder, denna helgen var det stopp!
Poppers... för tidigt, men vem vet?
Poppers i all ära, men det är alldeles för tidigt för denna typ av beten, men vad fan gör man, man måste jo prova eller hur? Det var otroligt trögt för inte att säga stendött denna helg.
Flötmete med livebait gav inget.

Jag märkte denna tröghet ganska snabbt, jag hade en fin mört som drog runt på flötet under 2 timmar och när det inte händer något på livebaits, då är det ett klartecken på hur dagen och helgen skulle bli, det gick i tröghetens tecken!
Nytvättade!

Nu gör det inget att jag inte fick något annat än en slemmig Braxen, jag fick åtminstone frisk luft, erfarenhet och alla konstbeten i askarna är tvättade och rena :-) det är bara att återkomma senare denna vecka och se vad som händer.
Jag återkommer senare, var lugn....
Jag ska mäska ut boilies till gölens karpar och gäddorna ska få lite fiskbitar på två ställen och sen är det bara att prova igen. Jag tror nog det blir gädda nästa gång och det där med karp, det får vi se, man kan ha turen på sin sina och få en av varje art.... Vi får se vad som händer.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.