torsdag 2 februari 2017

Så lätt var det inte denna gång.

Två napp senast och en landad, dagens gäddfiske blev tyvärr inte som jag bedömde, men så är det när man fiskar i smältvatten från sjöarna uppströms den lilla bäcken.

Jag provade de mesta i dragboxen och tre olika beten på bottnen och en liten bit över bottnen, men det ville sig inte.Hade dock varit roligt att drilla en gädda eller två, men det går flera tåg framöver.
Inflödet till gölen och is på 85 % av gölens vattenytan.
Jag hade dock i tankarna att ett par deadbaits skulle möjligen kunna ge lite utdelning, men gäddorna ville inte vara med i leken och kanske var man utanför deras huggperioder eller kanske var det det den låga vattentemperaturen som spelade mot mig, jag kammade noll poäng i alla fall.
Inte mycket att röra sig på.
Jag kan bara hoppas på att det händer något nästa gång jag försöker och att det under tiden öppnar sig lite mera.

Spelar ingen roll när eller vad som sker, jag har nära och är där på 5 minuter om jag får det rätta suget, i dag ville jag bara prova ett par nya spö och de var väldigt tillfredsställande.
Det tar sin tid innan det öppnar sig helt.
Det kanske inte hinner öppna sig innan nästa släng med kyla kommer, enligt prognoserna ska det bli kallare redan till helgen och då kan det vara svårt att fiska igen på ett tag. Jag ska hålla koll på öppningen och vädret och prova innan det fryser igen, någon firre borde man kunna lura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.