onsdag 28 oktober 2015

Jag fick lite frågor...

Frågor är bra att ställa här ochjag svarar både här på bloggen och på era mejl, så bara brassa på, ingen fråga är för dum, m ni tror det.
Sebastian undrade lite över vilka färger och spinnare jag föredrar till regnbågsfisket.Göran har hitta ett lite undangömt vatten och tror sig veta att det går grov fisk enligt ryktet, men han tar sig inte fram! 
Och fredrik undrar rent ut sagt, hur fan han ska kunna trimma en knut när han använder spunnen lina! Lugn och fin Fredrik, vi löser det också tillsammans med det andra här i dag.
Abu Reflex finns i 7, 12 och 18 gram och jag gillar denna färg och så även regnbågarna. betesvikterna gör att du kan fiska både djupt och grunt.
 Här är några av mina favoriter för höstens regnbågsfiske.
 ABU Droppen, en super spinnare från Abu.
 Mindre och lätta skeddrag brukar också går bra på höstfisket.
 Prova färger som sticker ut i höstmörkret, det brukar löna sig.
Här är din lösning Göran, en vanlig simpel Sekatör och med den tar du dig fram till hålet och du kan lätt och enkelt klippa till en plats för dina två spön med deadbaits.

Skitfiske och stämmer ryktet, så vill jag ha en bild Göran och vi viker självklart ut dig på bloggen!
Nu Fredrik, här har du lösningen med spunnen lina som kan vara svår att trimma nära knuten, det finns numera dessa cutters och häng mig inte om jag har fel, men jag tror att denna är från antingen Fladen Fishing eller ABU. Hur eller hur så är dn riktig bra och även för tunna braids.
Ihopfällbar och fickvänlig modell så klart, så en sådan fixar du Fredrik och så slipper du all irritation och vi andra slipper svordomarna. obs hörde att den ska flyta, men har ej testat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.