torsdag 2 maj 2013

Ölandsöring.

Jag trodde faktiskt att Havsöringsfisket var över, men så var det inte! Min gode vän Conny Liljequist  har lite stenar, var det blanka silvret ligger gömd och fisket har varit segt som sirap ett bra tag.
Den sena våren har nog gjord sitt till, men den kan även göra så att Öringarna stanna inne i kustbandet lite längre, vilket jag hoppas för Connys del.

Här en fin fisk, som föll för det blåa färgen och sen lite silver, det skedde troligen på eftermiddagen - kvällen och dessa silverpilar fightas bra.

Snart dyker väl Näbbgäddorna upp och jag hoppas att jag kan få hänga med ett pass efter dessa akrobater, som jag inte har fiskat sedan jag var 12 - 13 år gammal. Hör av dig Conny när näbbarna kommer och grattis till Silvret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.