torsdag 16 maj 2013

Jag ser fram emot lördagens fiske efter Abborre.

Jag var med grabben på Ö o B för att köpa lite flugor och kast kulor till hans fiskelåda, jag har nog kanske lyckats, att slita loss honom från datorn och alla spelen, som jag inte tänker nämna här.

Så några kvällar kanske det kan bli datorfritt åtminstone några timmar, men vi får se, det är inte så lätt i denna tidsålder att vara förälder. 
Jag hittade några spinnare, som kanske kan vara bra, de var billiga med ett pris runt 10 spänn stycket och de kanske faller en stor Abborre i smaken under helgen, den som lever får se!
Kast kulor i synliga färger och tre olika storlekar blev det också och på karpbloggen kunde du igår, läsa om ett litet fräckt tips, kring denna typ av Surfacecontrollers, inte så dumt!
Av sina födelsedagspengar blev det inhandlade lite ludna saker, dem så kallade flugorna, som ska användas tillsammans med dem kulörta kulorna och dessa var för Öring mm och fiskas på en 1,5 - 2,5 meter lång tafs i typ 0,15 mm - 0,20 mm för Regnbåge mm.
Tro inte att detta räckte, nä, det skulle även köpas nymfer och en del andra imitationer på olika småkryp och ytterligare en ask full av dessa flugor, så nu finns allt i hans fiskväska och jag väntar bara på att han ska fråga när vi kan åka.
Jag fick ett väldigt fint uppdrag, genom en fråga av Lennart "Brännis" Brännström om att testa hans Bait - dips och bland 12 flaskor, som ingår i serien, så fanns dessa tre flaskor, som jag är övertygad om kommer att fungera perfekt i Deadbaits.

Jag vet inget än om styrkan, men jag skulle tro att 1 - 2 ml per betesfisk räcker väldigt långt i dessa sammanhang och jag har svårt att tro att en gädda kan låta bli dessa bete.

Det är väldigt fina och naturliga dofter, inget syntetiskt, som medför en bismak, bra flaskor med säkerhetslock, 100 ml per flaska och det till priset av 99 kronor. Vill du se mera eller kolla vad som finns, så går du bara in på: www.brannis.com och kollar läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.