tisdag 10 augusti 2010

1 kast...1 båge!

Jag har ett årskort eller kombikort till gölen som innebär att jag kan fiska allt som finns i vattnet och barnen kan följa med under målsmans uppsikt och det är jag det!
Härom dagen skulle jag prova efter Regnbåge och reglerna säger en fisk per fisketillfälle, så är det bara och jag måste säga att det gick fort, väldigt fort! Det blev bara ett kast och sedan var det klart för denna kväll!Ett lätt spinnspö och en mindre haspelrulle laddad med 0,22 mm nylonlina, ett beteslås och en ask med spinnare samt en håv och det är färdigt för en kvälls fiske. Tyvärr gick det lite för fort och allt var över på ett par minuter.
Små spinnare brukar vara väldigt efektiva, likaså flugfisket. Som tur är jag inte någon större spinnfiskare och flugfisket är för mig helt främmande och ser lite jobbigt ut. Spinnaren till vänster var uppenbarligen helt rätt melodi med sitt reflexblad som lockar fisken till hugg.

Regnbågen var lagom för ugnen och nypotatis och en klick dillsås, så gick den ner i strupen utan större problem, snacka om fast food!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.