söndag 25 februari 2018

Mera Abborre.

Jag jagar inte direkt Abborren, när jag spinnfiskar, men det dyker upp en del under mitt fiske efter gädda och regnbåge och i Rismåla göl, har det visat sig finnas en hel del fina Abborrar och jag tar med lite bilder därifrån och även en del andra, från andra vatten.

Fångat under regnbågsfiske en sen kväll.

Vit jigg gav flera Abborrar en kväll.

Mellan stenen och bryggan stod Abborrarna.

Det mesta fungerar, men orange små crankbaits är mycket bra.

Höstabborre.

Abborren gillar blå färg, här ett djupt gående bete.

Strid vid bryggan.

Mepps Anglia spinnaren i nummer 2 är suverän.

Även denna tog en spinnare som var tilltänkt annan fisk.

Svarte göl och gäddmete med Sill ... 

Löja är ett suveränt bete i Ostkustens åar.


 Flötmete med en 5 cm Mört som bete.


Abborren tar även flugor i Rismåla göl och många har roligt fiske.

Ingen hungrig Abborre kan låta bli en fet Daggmask.

Blå/silver är ett bra utgångsval när det gäller färgen för dagen.
Jag hinner inte med mera i dag, vi syns snart igen och till dess önskar jag er skitfiske och en förhoppning om att ni kommer ut på något roligt fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.