måndag 22 augusti 2022

Ett liten tips i värmen!

Dem flesta har nog varit med om att Wiretafsen får sig en törn under kast, drillning av fisk eller annat, jag tror det! Och dem flesta kastar Wiren i tron att den är körd för vidare fiske. Så är det inte och jag vill här visa er hur du ganska enkelt räddar din Wiretafs och snabbt kan fiska vidare med den.

Skadat Wire har nog dem flesta varit med om!?
Detta händer oss alla och det sker på alla möjliga och omöjliga sätt under vårt fiske och betespresentationen blir inte dem bästa, långt därifrån, men vi löser det här och nu!
Inget vidare, men den går att rädda!
Fäst den skadade Wiren i något och rätta ut den helt och nu tar du en tändare och värmer Wiren som den glöder, du ska börja något cm från det skadade stället och avsluta någon cm förbi det skadade stället och håll Wiren sträckt en stund, så den kallnar helt och proceduren är över och du har en rak och fin Wiretafs.
Glödga Wiren längs det skada stället.
Svårare än så är det inte och det kan göras flrea gånger på samma Wire om det skulle behövas. Det var lite kort, men allt för denna gång, nu ska jag rota lite bland grejerna, då det kom ett hot per telefon om ett Gösfiske och det missar jag inte ... Mitt PB ligger på hela 3160 gram ... DÈ ni! Skitfske på er alla!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.