onsdag 16 juni 2021

Orange för Regnbågen!?

Det finns tyvärr väldigt lite att skriva om i dessa tider, jag fiskar egentligen endast karp under den varma årstiden och gäddorna får oftast vänta till senhöst och vinter, om än det. Just var värmen kommer att krypa upp emot 30 grader, så känns fiske efter gädda än mera avlägset.

Jag tar dock oftast med mig lite UL-grejor med ner till gölen, när jag ändå tittar efter karp. Chansen för en av gölens större abborrar finns alltid och vill abborrarna inte vara med, så har man oftast roligt med lite gäddor på dem lätta leksakerna.

Min leksakssamling för gölens Abborrar.
Jag har fått en del frågor, som jag tänker sammanställa framöver och jag kommer att recensera spö från Wychwood och rulle från NGT. Definitivt inga dyra saker, inget lyx, men bra och billigt, så pass att jag tror att alla kan skaffa sig en utrustning för både gädda och karp om så önskar.
Något hugger alltid på dessa wobblare.
Det kommer så fort jag får tid och även era frågor, som självklart besvaras i mån av tid.Flera har skaffat sig dem små Conradwobblare och glädjande, så ger dem fisk och oftast när annat inte fungerar för dagen.
Ny slips!
Under senaste trippen till gölen tappade jag tyvärr en stor abborre, den satt dåligt och gick in i en gren, som jag inte hade sett. 

Shit happens! Nästa gång så har jag polaroidglasen med mig, glömde dem hemma denna dag och det kostade mig en fin fisk. Jag hade sett grenen och inte kastad som jag gjorde, men det går flera tåg ...

Lurad av den orangea färgen.
... 4 mindre snipor fastnade dock och ett par mindre abborrar, så lite roligt var det, men den tappade borren svider fortfarande ganska mycket.
Även Regnbågarna gillar dem små Conrads.
Jag testade Conradwobblarna i Rismåla göl som har Regnbåge och mopeden hann inte kallna innan det var dags att åka hem igen!

Reglerna säger en fisk per dag med årskort och två fiskar när man köper dagkort. Så är det och det är bara att följa. Det var tyvärr allt för denna gång, men recensioner och era frågor är på gång och till dess, önskar jag er alla skitfiske och glöm inte solkrämen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.