lördag 14 december 2019

Tuff dag!

Jag ger mig inte så enkelt och det gäller det mesta, så efter att jag hade skrivit här sist tog jag mig ner till gölen igen. Jag hade spöna ute vid 9-tiden, lite sent kanske, men inga av dem 4 gäddorna jag hade fått på platsen nappade innan klockan 10 och då var jag väl ute i god tid eller?

Vädret var lite duggregn, 3 plus i luften och som vanligt mörkt och grått och det är inte det optimala. Lite vind och lite mera ljus och helst av allt lite sol, det gillar gäddorna och även jag.
Jag kom lite senare, kanske var det fel?
Bilden togs kvart över 9 och ljusare än så här blev det inte, snarare tvärtom. Två Sardiner serverades, en med Laxolja och den andra naturell till en början.

Det gick en timme utan någon kontakt och tanken att den större gäddan kanske var härinne och det höll dem mindre borta, kröp fram och så skulle det jo kunna vara med tanken på Kannibalismen som råder bland dem flesta predatorer.
Fox EOS 7000 och Wychwood Agitator Bait 10´ 2,75 lb.
Någon frågade mig om mina spö och rullar och här har du dem. Mindre baitrunner med 15 lb lina och ett kort 100 fots spö med bra rygga, mer än så krävs inte för mindre vatten och med tanke på att jag fiskar max 3 spölängder ut på dem flesta av platserna.
Lite  av mina leksaker.
Någon skrev till mig att det var roligt att jag hade börjat med Jerkfisket. Jag gillar inte detta fiske, visst det ger fisk och det kan ge en fingervisning vart fisken finns genom nafsande eller följare.

Det blir endast lite tidsfördriv och jag tycker att det är lite jobbigt att kasta, rycka och kasta o s v, men denna form av fiske har tyvärr fått sina anhängare och mitt tyvärr kommer från att väldigt många fiskar skadas svårt av dessa beten och deras stora krokar.
Tidsfördriv.
Jo, mitt lilla tidsfördriv var med och jag körde lite i närområdet, just för att se om något skulle visa sig intresserad eller följa efter med mera och ge mig något att gå på om det inte skulle bli fisk på mina deadbaits.
Dagens ända fisk, det var allt på 3 timmars fiske.
Jodå, denna lilla snipa klev på den hulkfärgade plastbiten och dagen var räddad, gillar inte att blanka under gäddfiske. Tyvärr skulle den visa sig bli dagens ända fisk, vilket förvånade mig mycket.
Ett par följare efter denna, men inga hugg!
Här en äldre bild, men jag hade även ett par följare efter denna plastabborre, men inte mer än så och jag insåg snabbt att sitta här och spilla tid, kändes lite för mycket.
Shellfishdoft, inte ens det funkade!
Under mina 3 timmar provade jag Sardiner med Laxolja, en musseldoft, naturell och så denna skaldjursdoft, som nästan aldrig sviker mig. Det var totalt omöjligt att locka någon gädda till napp, fast jag provade efter dem som lekte följa John efter mina plastbitar.

Jag märker när jag är slagen och vid 12.30 hade jag fått nog och jag mäskade ut lite fiskbitar på platsen och packade ner. Det finns jo en morgondag och det är i dag det! Vi får se om jag kan lyckas lite bättre då. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.