torsdag 28 februari 2019

Fel tackel igår .... Sorry guyz!

Jag ska börja med att tacka Ola för hans kommentar. Den sa mig mycket bland annat att jag nog får läsa på lite, för ska jag vara ärlig, så har jag ingen susning om verken Drop shot, Caroliner eller Texas riggar och med facit i hand, så ska man nog inte skriva om något man inte riktigt har på det klara och jag ber härmed om ursäkt. tack Ola!
Svarte göl, Nybro.
Nåväl, jag tog en timme vid gölen och provade den så kallade Drop shot riggen jag så fel visade er och den gav inget och jag provade hela vägen runt pölen.
Test av dessa beten.
Jag övergick till det planerade och testa dessa små wobblare, den ena efter den andra fick sitt dopp, men inget hände. Det är kallt i vattnet och jag vet att bara någon grad högre temperatur, så kommer det igång, men jag ångrade på.
Lätt utrustning gör det hela roligare.
Ett litet Shimano på 8 fot och en 2500 rulle från samma firma och sen var man på god väg, alltid kul med lite lätta grejer när det gäller Abborre som var mitt mål för dagen.
Tunn, stum och stark Braid.
En tunn stark Braid, var man känner betets rörelser och minsta stöt från en trög fisk som bara nafsar, är ett måste. Jag tror denna är en ganska sliten Fireline i 0,10 mm.

Kastar bra och är fortfarande svinstark, något jag fick känna på under ett bottennapp och en stor gren landades för hand.
Blå färg skulle det vara.
Det skulle bli en firre och den kom på denna lite djupgående wobblare. Den togs i den djupa delen av gölen och det säger mig att Abborrarna står väldigt utspridda än så länge.

Blå färg skulle det vara för denna fisk och det är inte så ovanligt med tanke på alla mörtar som finns i gölen, Abborren har gott om föda och jag tror mig veta att det finns potential för en riktig grov fisk.
Bättre än att blanka!
Jag lyckades lura denna på den blåa wobblaren, vikt runt 6 hekto och det är bättre än att pysa hem med ett blankpass hängande över sig. Vad det blir för fiske nästa gång, det får vi se. Tills dess önskar jag er alla skitfiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.