lördag 14 juli 2012

Jag blickar framåt Björne.....

Jag har fått ett litet erbjudande om lite gäddfiske längre fram i höst, erbjudandet kom från Björknabjörne och det ska jag sannerligen ta vara på.

Heta ställen är alltid spännande för en gäddfiskare och jag ser verkligen fram emot detta fiske och Björns eminenta sällskap. 

Vi har träffats tidigare över en massa mindre karpar i ett av hans hemmavatten och det var väldigt trevligt.
Här ses Björn med en av gäddorna från The Secret place och finns det dessa storlekar, så är det intressant och se vad en formtidsfigur som jag, kan få upp.
Så jag ska rota lite bland grejerna och få ordning på lite saker, som ska tas med, allt är klart, men jag ska inte ha med mig hela utrustning, som just ligger i en megacarryall på ca 120 liters storlek.
Jag vill gärna slå ett slag för John Roberts Leger rings. För er som använder glidande riggar för Predatorer, så är dessa något av det bästa på marknaden, när det gäller friktionsfria riggar.
Igår var det fredagen den 13:e och det märktes! Stora tunga fönster skulle in i kåken och monteras och sen skulle det strula lite också och ett fönster var 10 cm för högt!

Ganska nära att samtliga säkringar rök på mig, men det löser sig inom 10 dagar, vilket innebär att jag ska sitta och titta på en Plyfaskiva under tiden!

Jag löste det med att ta en bild på fönsternissen, denna sattes upp på skivan och min fru köpte mig ett sätt med Dartpilar och nu går tiden lite lättare med svordomar och pilkastning......satani perkele säger jag bara!

Snickaren var gammal spinnfiskare, som hade lagt ner fisket på hyllan och han gav mig en låda med diverse spinnfiske prylar, däribland dessa två Rapala Shads, som nog kommer till användning i mitt fiske någongång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.