fredag 20 juli 2012

Crocodile News Summer edition is out!

Jag har fått förtroendet att vara skribent i denna lilla, men väldigt informativa tidning, som är Sveriges ända riktiga Pikemagazine och det känns väldigt uppmuntrande.

I denna sommarbilaga har jag tagit upp fiske efter gädda i små intima, men samtidigt bortglömda vatten. 

Vatten du har närmre till än du tror, och här finns gäddor, som bara leva loppan och växer och ingen fiskar efter dem i tron att "Där finns väl ingen fisk"

Det finns större fiskar än du tror dig veta och mitt bidrag i CN belyser just detta och hur du går tillväga för att lyckas. 

Till min stora glädje fick jag en bild på Råsabäcken som frontcover, ett litet vattendrag, som tillhör Ljungbyåns vattensystem och här har jag fångad ganska många 7 plussare och haft oförglömliga fighter under spötoppen, i den smala rännan.
Nicka Hellenberg har tagit en titt på gäddyngel i våra våtmarkar och det är verkligen intressant läsning och vi ska inte heller glömma Joel Abrahamssons flytringsäventyr efter gäddorna, roligt och givande läsning på högsta nivå, skrivit med just den där glimten i ögat som vi så ofta glömmer och en väldig smärtsam bild på hans hand efter ett besök i Krokodilens gap!
Större gädda i mindre vatten, var vad jag baserade min bok "Så fångar du storgäddan" på och du får en liten insikt i sommarnummret av Crocodile News. Be a member, read it and be a wiser guy! 175 kronor för en prenumeration är inga pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.