lördag 8 maj 2021

Kanske?

Nu är äntligen mitt kombikort på det klara och jag kan fiska efter allt som rör sig i Rismåla göl, det finns fina Abborrar, kanske är Gösarna kvar, lite Regnbåge och Öring finns, men det är dem stora gäddorna jag är ute efter.

Som ni vet gick det väldigt fort med leken och jag kände att den största chansen var borta eller är den det?

Kanske är det så, men jag tänker inte ge upp för den delen, dem måste tugga i sig lite mat under sommaren och med lite envishet och bra Jerk-och softbaits, så kanske det kan lyckas? Andra har haft dem stora på sina grejer för just Regnbågarna och dem håller inte för dessa fiskar.

Man får se vad som händer under sommaren!?

Troligen ställer Gäddorna sig på djupet under sommaren, men dem måste även in på grundare vatten, var födan finns och jag känner en chans både på djupet och framför allt över och runt Naten, var dem har möjligen att lurpassa.

Skyddade Softbaits som inte fastna i tid och otid, kan vara rätt melodi bland växtligheten och blyade Jerkbaits på djupare partier av gölen och kanske en vacker dag? Den dagen kanske först blir när kylan kommer tillbaka, vem vet vi får se!? Skitfiske på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.