onsdag 21 oktober 2020

Long time, no see!

Ja, det var väldigt länge sedan jag var inne här och skrev något och grunden till detta är dels att jag inte fiskar efter gädda eller andra rovfiskar under året, annat än under höst och vintern. Det är karpfisket som tar all tid och det fisket pågår året runt, så länge inte isen stoppar mig.

Novembermånad närmar sig med stormsteg och jag har ett litet problem! Karparna nappar och jag vill även fiska gädda, samtidigt vill jag inte lägga karpspöna på hyllan, så framöver kommer det att bli en kombination av båda dessa arter och så får vi se hur det blir?

November närmar sig, snart är det dags!
Jag har tidigare fiskat på detta sätt och det har gått bra och fått både Karp och Gädda under samma fiskepass, så varför skulle det inte fungera nu 10 år senare? Klart det gör, det gäller bara att använda sund förnuft, om jag har lite kvar av den varan.
Nya beten är alltid spännande att testa.
Jag har hittat ett nytt bete, som jag ska testa och köra ganska hårt med. Jag tror starkt på det och kommer i snar framtid att visa vad jag pratar om, så Stay tuned och se vad som händer.
Snart ska larmen indikera madammens närvaro.

Lite trevlig bild! Jag tror på dem nya betesfiskarna, doften, färgen, storleken och nyhetens begär, detta tillsammans gör att jag är övertygad att en eller flera fina Gäddor kommer att syna min håv från insidan.

Kul att vara tillbaka, jag hoppas att ni fortfarande hänger kvar på bloggen och jag ber om ursäkt för den långa paus, det tyvärr blev och med dessa ord önskar jag är alla skitfiske!
 

5 kommentarer:

  1. Klart vi är kvar, du sitter på mkt uppskattad kunskap🤟🤠

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket och mer kommer framöver i form av fiske och diverse tips mm. Luis

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Kan rapportera att några av dina gamla spön fortfarande är i aktiv tjänst (dock med föga framgång senast men det var nog mest SBS...).

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra Herman, det kommer att lossna snart. Luis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.