tisdag 18 april 2017

Lite nytt i boxen!

Var på Dollar Store för att köpa tvättmedel och sköljmedel och automatiskt hamnar man bland det lilla utbudet av fiske dem har och idag rör det sig om billiga Wobblare och Spinnare från Fladen Fishing, som jag köpte. Lite kan man kosta på sig och vem vet det kanske lyckas mig att få en fin Pike eller en hyfsat borre i morgon?

2 styck Fladen Minnow 11.
Dessa är flytande, längden på dessa beten är 11 cm och väger 12 gram och det blev som synes en silver och en i guldfärg, så kanske kanske?
Fladen Minnow 11 i silver/svart rygg.
Bra och vassa krokar, grundgående, perfekt över gräsbottnar och jag gillar dennes huggmarkering och de är lättkastade, även i motvind.
Minnow 11 i guld.
Jag tror på denna gyllene saken, den kan nog vara bra och lockar nog bra med sina kulor och förföriska gång.
Fladen Minnow 08.
Kastar bra och har en fin gång och jag tror dessa blir bra för Abborren! Vikten är 8 gram och längden är 8 cm, en lagom mumsbit för en stor hungrig rovriddare
Flytande, men hur beskriver man färgen?
Inga av dessa har någon huggmarkering, men det fixar jag enkelt med en svart tuschpenna, igen samma fina krokar, kanske även ett bra bete för olika öringar, vi får se!
Silver/Tjejrosa!
Det börjar komma fler och fler beten med denna rosa eller ljuslila färgen. Den kan nog reta upp en trög fisk till ett hugg. Rasselkulorna och den fina gången hjälper också till.
Signalfärg så det förslår!
Denna färg tycker jag veta, antingen är det den som gäller eller så är det definitivt inte denna färg, har oftast haft bra fiske tidig vår och sena sommarkvällar med denna skrikiga färgen
Meps Black Fury kopia!
Väldig effektiv spinnare med denna färgen. Jag kommer ihåg att jag i Nivå Lergrave (DK) hittade en Meps Black Fury i storlek 4 en kväll och dagen efter fångade jag två av mina största Abborrar just på den spinnaren.

Jag vill minnas vikterna 1630 och 1580 gram om jag inte minns fel, dessa fiskar stod nere i en brant och jag såg båda hugga  det kristallklara vattnet, för övrigt fina vatten för gädda, som jag skrev om i min gäddbok.
Samma spinnare med röda prickar.
Dessa spinnare heter Wiggo och väger 6 gram, jag tror på Abborre, regnbåge och annan öring på dessa. Priset för dessa spinnare i dag var 10 kronor styck och 20 kronor per wobblare, så man behöver inte länsa kontot för att kunna spinnfiska lite. Skitfiske och 3-2 till HV i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.