onsdag 19 april 2017

Det vill sig verkligen inte!

Ja den rubriken stämmer väldigt bra! Gäddorna vill inte hugga, utan bara leka följa John och jag fattar inte detta? Sen har vi hockeyn, det ville sig inte det heller, HV´s sämsta match på länge, men Törnberg lever och gör det bra. Jag sade 3-2 och det var rätt siffra, men till fel lag, det blir bättre i morgon!
Skam den som ger sig.
Vädret var mild sagt skiftande igår, solen sken när jag tog på mig kläderna och när jag satte mig på cykeln, så kom hagelskuren och sedan regn och sen sol blandat med lätt snöfall och så höll det på och det borde inte sabba fisket, men jag fick inget.
Hade ett par följare på denna.
Jag hade en 3 kilos gädda som följde efter denna silverfärgade wobblare vid ett flertal tillfällen, tror det var samma gädda som tog Furbrings boilie förra veckan... kanske ska spinnfiska med dubbla 20 mm boilies.... Hallå!
Skohelv... står kvar!
Skohelvetet står kvar, ägaren har inte hämtat dem.... kanske ligger vederbörande i pölen.. hoppas inte det! Detta får mig att tänka på ett ålapass för 24 år sedan, vi satt på en badplats på andra sidan av Linnéasjön och Anders Carlsson fick ett napp och kunde veva in en strumpa från 6 meters djup!

På med 2 nya daggisar och nytt napp och det blev en keps! på med en liten död Löja och efter 10 minuter kom nappet och han fick upp en skjorta! Anders åkte skyndsamt hem med orden, det ligger för fan en jävel därute och mig veterligen har Anders aldrig fiskat på denna badplats efter denna episod.
Här såg jag karp.
Jag kollade med SmartCast lodet på flera ställen efter karp och hittade lite intressant på ett ställe, det låg 3-4 fiskar en liten bit över bottnen och det borde vara karp, ända karpen jag såg på ytan igår befann sig inne i denna kanal. Jag såg bara ryggen, när den gled längs med vassen en kort stund var solen vara framme.

Jag ska prova med lite mete igen och ska prova Fladens färdiga set och se hur det fungerar. Jag visade er dessa för ett par dagar sedan och vid en närmre till, så är inte dem medföljande blyhagel särskild bra och du bör använda andra, typ Darts eller Dinsmore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.