tisdag 26 november 2013

Det kom ett par danska frågor ...

Det befann sig ett mejl i boxen idag från Jeppe Lauersen från danska Skelskör, han undrade om vintern hade nått ner till mina breddgrader. 

Nej! Inte riktigt, men med tanke på att man i Norrland har ner emot 30 minusgrader lokalt på vissa platser, så finns jo risken att vinden vänder söderut och då kan det bli problem för oss, som fortfarande är ute med spöna.
Jeppe skickade med denna bild och frågan om vilken av dessa damer jag skulle välja? Den ena skulle jag nog inte klara av, I´m too old och kanske skulle det sluta med en hjärtattack, hur nu en hjärtlös människa kan drabbas av detta?

Så Jeppe jag föredrar damen i grönt, då jag tror att jag inom 25 - 30 minuter hade fått ner henne på mattan! Det var väldigt vad jag blev sugen på isfiske nu, är det så på isarna nu för tiden eller är det bara jag som har varit borta för länge? Sug på den Jeppelille! Tak fiskebroder! Faan så vackert det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.