söndag 5 augusti 2012

Pikefloats and Carpmarkers by design av Stefan Jarl!

Stefan Jarl var hos mig och vi fiskade i Rismåla göl under två nätter, jag hade innan han kom, varit i kontakt med honom och hans enormt fina flöten och en beställning var lagt sen tidigare.

Jag var imponerad redan när jag såg de första bilderna och jag föll pladask för dem, när jag fick mina flöten i handen, det är riktigt bra gjord och det är väldigt roligt att se att det faktiskt finns folk, som är inne på Gör - det - själv vågen fortfarande.
Här har vi mannen med stort M, en frisk prick från Östgötaslätten, som besitter lite egna idéer och som har gjord en hel del saker själv till sitt fiske.
Jag fick mina Deadbait Pencils med namnet på och det är bra, då kan man lämna tillbaka flötet om någon hittar det! Visst är de fina!
Markerflöten till mitt karpfiske var också med och de är även fina för att sakta drifta med mindre betesfiskar och ett litet blyhagel som håller betesfisken nere.
Alla flöten har en bra finish och är förseglade med flera lager lack och de tål eventuella smällar från t ex blyhagel under kastet.

Stora öglor i mässing gör att de glider lätt på linan och du kan snabbt byta om du har ett beteslås på linan.
Alla vingar på markerflöten är limmade och de sitter fast, riktigt fast och jag har provat att dra loss dem, det går inte!
Sunkfloats för ditt sunken Pater nosterfiske, dessa klara 30 gram och de lyftar upp hela riggen, så den står lodrätt över bottnen.

Stefan och jag pratade lite om dem och jag tror att de kommer att bli 3 olika storlekar i framtiden, vi var även inne på att han bör ha dessa i orange, gul och svart färg och att man har en ögla eller ett lekande på nedre delen av tuben och har dem som markörflöten eller som markerflöten över gräs och annan växtlighet, då dessa trycks upp mot ytan av den stora bärighet.
För fiske med Sunken Pater noster tackel använder du antingen en pärla och en stoppknut, eller så trycker du fast en bit ventilslang, som du sedan trär över lekandet på din overtrace, simpelt, enkelt och väldigt effektivt.
Stefan segelflöte The Drifter är så jävla läckra att de måste ses i verkligheten, bra bärighet, ingen platspinne, utan en carbonstav rakt genom och större segel än de befintliga på marknaden - Det är en suverän skapelse från Stefan Jarl.
Driftflötet är delbart på mitten med ett större beteslås och det gör att ingen lina tvinnas, när flötet vrider sig efter vindens riktning.
Du kan använda driftflötet utan bommen om du vill, men gör det under dagar, var det är svaga vindar, annars finns det en risk för att seglet tippar över utan bommen.
Detta är allt du har på din huvudlina under transporten till och från vattnet, ja och sen din overtrace. Väl framme, är det bara att haka på seglet och ditt 2 - krokstackel med en betesfisk.

Ställ in djupet och lägg ut flötet över första djupkant eller från båten och börja din drift. Håll koll på flötet hela tiden, ena stunden är det där och i nästa sekund är det borta!
Stefan har hittat en bra låsning av seglet och det sker genom en extra skåre och ett kraftigt gummiband som håller seglet på plats.
The Drifter kommer med ett extra segel, så du kan byta efter väder och hur solen befinner sig. Orange, gul, gröna, vita och svarta segel och det täcker det mesta i fisket.
Bevara alltid dina flöten i en tube som tål lite stryk, jag har valt Fox Markerfloat Tube, men det går lika bra med en plasttube av något slag.

Jag skickar med Stefans prislista och vad som finns att tillgå för ögonblicket, blir du lika sugen som jag, så är det bara att kontakta Stefan och göra din beställning. Du kan jämföra priserna med andra flöten på marknaden och du ser direkt, att här finns massor av pengar att spara.

Mitt mobil nr 0725-240448
mail adresser. jarlen@telia.com eller steffe-xray@hotmail.com
Drifter flöte 100 kr
Drifter flöte inkl extra segel fluogul 120 kr
extra segel till drifter flöte 20 kr finns Fluo orange , fluo gul , Fluo grön, vit och svart
Deadbait pencil fat 25 kr
Dead bait pencil slim 25 kr
Markerflöte 
30 kr finns i färgerna fluo gul , fluo orange , svart och vit.
Sunk floats 20 kr 


Make the freaking man rich, I will!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.