tisdag 9 april 2013

En liten försmak.

Jag har genom min gamle danske vän, Thomas Petersen på Fairpoint/Kinetic, fått hem en del fina beten för gädda och jag kommer inom kort att recensera dessa, så håll utkik här på bloggen efter dessa gäddbeten från Westin
Jag gillar denna Ålekvabbe eller som det heter på svenska Tånglake. Westin kallar den för Ellpout och den är 200 mm väger 65 gram och med den vikten, då sjunker den snabbt.

Extra stjärt medföljer och jag skulle nog ha med ett par av dessa Tånglakar, om jag besökte Rügen i Tyskland.
 Westins Monster Teez. 200 mm, 53 gram och sjunkande.
 Westins Jätte Teez Tail. 140 mm, 29 gram, flytande och med 4 extra stjärtar i 2 utföranden.
20 grams Round Up Jigghuvuden, 4/0 krok och en extra hake, som håller jiggkroppen på plats. Mycket fina beten och jag kommer att recensera dessa och flera andra beten från Westin. 

Det är enorm stor skillnad på dagens gäddbeten mot vad som fanns när jag började en gång i tidernas morgon, men utvecklingen går framåt hela tiden och det är trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.